Sista semester dagen

Hejsan hoppsan. 
Här kommer en sammanställning ifrån denna vecka. 
 
Onsdag: Började dagen med att vara på bak humör. Så ställde mig och bakade sirapsbröd. Var länge sedan jag bakade matbröd. Min specialitet är fika bröd, kakor osv. Men jag blev riktigt nöjd över resultatet. Och vad gott det var med nybakat.
 
 
 
Hämtade sedan mor från jobbet och vi tog sen en sväng på stan. Kollade mest på folk men fick även till en lunch. 
Efter stan åkte vi till en verkstad då min bil inte mådde så bra. Fick tid redan på fredagen. Kändes bra. 
Vidare till mor för lite mer solning. 
En tur till folkparken för lite Zumba hann jag med också. Träffa gänget och få dansa loss. 
På kvällen gick jag och Glenn ner till Knäppingsborg och lyssnade på TheBuzz 😍 Vilka minnen som kom tillbaka. 
 
 
Torsdag: En hel dag med Glenn hemma hos min mor. Sola, bada, sola och bara tog det lugnt! 🌞😎 Skulle fixa en pastasallad, dels till oss men även till mor som var och jobbade. Men mitt i allt gick strömmen. Som tur var så blev pastan färdig då vattnet redan var varmt. 😂
Åt gott tillsammans när mor kom hem.
 
Fredag: Klockan ringde 6:30 (på semestern) 😖 men min bil skulle få lite omvårdnad. Min kära moder körde på mig under tiden. 9:30 ringde de från verkstaden. Bilen fixad + besiktad och godkänd. 😍 Så nu kan jag åka ett år till. 
Åter igen en dag hos mor med sol och bad ☺🌞😎 
 
Lördag: Samma som ovan. En hel dag hos mor! Skönt att få komma och använda hennes pool och utomhusplats. Och jag har under dessa dagar verkligen tagit det lugnt och bara njutit av min sista semester vecka. Sen tack vare värmen så kan man inte göra annat än ta det lugnt i för sig. Orken har inte varit på topp. Somnade till och med en liten stund i solen. Inte så länge att jag hann bränna mig iaf. 
 
Söndag: Tog idag en sovmorgon vilket behövdes. Sen lite fix och plock för att åka iväg till någon sjö. Vi försökte först vid Ågelsjön. Men vände då det inte fanns någonstans att parkera ens. Vidare till Sörsjön. Var lite folk där. Men inte så farligt. Där var jag och Glenn i ca 4 timmar. Solade, åt gott och jag påbörjade min sista etapp i Ica Klassikern. Vansbrosimmningen. Somnade 300m av 3000. Men har till slutet av augusti på mig så jag ska nog hinna resterande. 
Efter denna dag så här brännan tagit sig och jag börjar bli böjd över färgen på kroppen. Vilket betyder att jag kommer komma tillbaka till jobbet brunare än när jag gick på semester. 👍😃 
 
Nu är det bara 7min kvar på min semester. Men på mitt schema är jag ledig imorgon, måndag. Så de får vänta tills på tisdag innan jag kommer tillbaka. Vilket också betyder att jag med får vänta. Men den som väntar på något gott heter det ju. 🤪😍 
Snart sängen. Gott gott. Natti natti.
 
 
Chao från Julia 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0