Sörping osäkert

Denna mycket varma dag spenderades ett par timmar i underbara Söderköping (sörping) tillsammans med en underbar och kär vän.
 
Massa prat om allt mellan himmel och jord, glass, lunch och lite shopping. 
Prövade en ny glass sort "Brownie". Mycket god! Dock mäktig så orkade inte äta hela kulan 😂 Till lunch lökringar, gott gott och fish and chips (som jag inte ätit förut). Allt det var också gott gott. 😊 
Efter lunchen gick vi och lekte turister. Kollade på massa kläder som såldes utmed Göta Kanal. Många fina klänningar hittade man. Men jag skulle inte köpa någon. När vi gått omkring lite hamnade vi på barnavdelningen med massor utav klänningarna
Jag höll upp en på kul. Min vän sa: den kan du ha. 
Jag tittade på henne och skrattade och svarade: Eller hur?! Men för att vi ska ha roligt så kan jag "försöka pröva den". Och om jag kan ha den så köper jag den. Ett löfte jag tyckte var roligt då det inte skulle fungera alls. 
Jag gick och skulle pröva. Slutat med att jag bara stod och gapade åt mig själv i spegeln. Klänningen satt perfekt. Min vän skrattade åt mitt uttryck och sade: Den sitter perfekt på dig. Nu får du med dig en klänning hem iaf. 
Jag stod kvar en stund och kunde inte sluta titta på mig i spegeln. Sen fick jag tillbaka till de andra klänningarna och valde min favorit och betalade då jag sagt att jag skulle köpa den om jag kunde ha den. 
Nedan ser ni resultatet. 
 
Sen tog vi en avslutande promenad innan det var dags att åka. Då styrde jag mot mitt jobb och hälsade på lite. En härlig känsla att komma in i huset. 😍 pratade med en kollega och kär vän som var där själv idag. Vi tog en kaffe och hade det trevligt straxt innan hon skulle sluta för dagen. 
 
Väl hemma styrde jag direkt till soffan och fläkten. Vilket var välbehövligt! En lugn kväll. 
Avslutade dagen med en sen kvälls promenad med Glenn 😊 Svalkande temperatur ute. Som balsam för själen. 
 
Nu straxt sängen. 
 
Chao från Julia 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0